Apie kalbą sociolingvistiniu žvilgsniu
Loreta Vaicekauskienė
Apie norminimą, tarmes ir kalbos kaitą
„Vaikas netrukus eis į mokyklą. Kas nutiks? Nutiks tai, kad mokytojai jį mokys standartinės, bendrinės kalbos. Jo gimtoji yra tarmė. Mes galime mokytis be galo daug ir vaikui tas nebus labai sudėtinga, išskyrus vieną klaidą, kuri įvyks. Vaikas pamanys, kad jo gimtoji tarmė yra nieko neverta. Kad yra tik viena geriausia kalba. Mokslininkai Vakaruose jau porą dešimtmečių rengia programas mokykloms, kad mokytojai mažintų stereotipus, kad nebediegtų vaikams tos negeros nuostatos. Nes nėra geros ir blogos kalbos. Viskas priklauso nuo kontekstų. Yra kalbų įvairovė ir todėl jinai yra, kad yra reikalinga.“ [Interviu su Vilija Andrulevičiūte LRT laidoje Labas rytas, Lietuva, 2016-03-05]
tarmės raštingumas ideologijos nuostatos Vilniaus kalba anglų kalba kalbininkai keiksmažodžiai leksika sovietaikalbos kaitasociolingvistinė kompetencija kirčiavimas vilniečiainorminimas eksperimentai moksleiviaijaunimo kalbamokykla įžymybėsradijas tekstynas viešoji erdvėžiniasklaidaetnografijataisymaitapatybė TVkalbos politikakalbos ideologijadaugiakalbystė neformalusis stilius tartis sociolingvistinis interviustereotipai rusų kalba kolokvializacijažurnalistai bendrinė kalba