Apie kalbą sociolingvistiniu žvilgsniu
Loreta Vaicekauskienė
Apie norminimą, tarmes ir kalbos kaitą
„Vaikas netrukus eis į mokyklą. Kas nutiks? Nutiks tai, kad mokytojai jį mokys standartinės, bendrinės kalbos. Jo gimtoji yra tarmė. Mes galime mokytis be galo daug ir vaikui tas nebus labai sudėtinga, išskyrus vieną klaidą, kuri įvyks. Vaikas pamanys, kad jo gimtoji tarmė yra nieko neverta. Kad yra tik viena geriausia kalba. Mokslininkai Vakaruose jau porą dešimtmečių rengia programas mokykloms, kad mokytojai mažintų stereotipus, kad nebediegtų vaikams tos negeros nuostatos. Nes nėra geros ir blogos kalbos. Viskas priklauso nuo kontekstų. Yra kalbų įvairovė ir todėl jinai yra, kad yra reikalinga.“ [Interviu su Vilija Andrulevičiūte LRT laidoje Labas rytas, Lietuva, 2016-03-05]
sociolingvistinė kompetencija viešoji erdvė TV tarmės kolokvializacija žurnalistai sociolingvistinis interviu vilniečiai kalbos politika ideologijos tapatybė nuostatos tartisdaugiakalbystėkalbininkai kalbos kaitažiniasklaidamokykla sovietaikeiksmažodžiai tekstynas kirčiavimas rusų kalba raštingumasstereotipaijaunimo kalba neformalusis stilius moksleiviai anglų kalba taisymai norminimas etnografija įžymybės leksika bendrinė kalbakalbos ideologijaVilniaus kalba eksperimentai radijas